Indicatorii Cheie de Performanta sunt masurile prin care are loc monitorizarea performantei activitatilor cheie, absolut esentiale pentru succesul si dezvoltarea organizatiei. Utilizarea lor constituie baza analizei performantei actuale a organizatiei, a cerintelor viitoare si a strategiilor de imbunatatire necesare pentru succes.
Atribute de valoare
Scopul final al Managementului Performantei este acela de a transforma imbunatatirile in performanta, existand doua mari cai de utilizare a Indicatorilor Cheie de Performanta in acest sens.
Prima este folosirea Indicatorilor Cheie de Performanta pentru a observa potentiale probleme si oportunitati. Ce trebuie tinut minte, in cazul in care se opteaza pentru aceasta varianta, este faptul ca Indicatorul Cheie de Performanta spune ce se intampla in ariile care determina performanta afacerii. Daca tendintele se misca in directii gresite, atunci exista probleme ce trebuie neaparat rezolvate. Similar, daca tendintele se misca consistent in favoarea afacerii, atunci acest lucru va oferi libertate in plus pentru cresterea performantei.
A doua cale de utilizarea a Indicatorilor Cheie de Performanta este cea de a seta tinte pentru departamente si angajati, astfel incat obiectivele sa fie duse la bun sfarsit.
Principii de aplicat
In timpul folosirii si aplicarii Indicatorilor Cheie de Performanta anumite principii trebuie luate in considerare:
Importanta aplicarii de catre organizatii a Indicatorilor Cheie de Performata potriviti este vitala pentru dezvoltarea unei anumite experienta in folosirea lor, acesta fiind, de altfel, primul pas in obtinerea adevaratei expertize.