2. Managementul si masurarea performantei

 

Managementul Performantei

Managementul Performantei este domeniul major care isi propune studiul si analiza performantei, reflectand abordarea unei entitati fata de realizarea acesteia. Acest domeniu include procese subordonate precum definirea strategiei (planificare/stabilire de obiective), executarea strategiei, masurarea periodica a performantei si decizia de actiuni viitoare de imbunatatire.

 

Masurarea Performantei

Masurarea Performantei este un proces subordonat Managementului Performantei, care se concentreaza pe identificarea, monitorizarea si comunicarea rezultatelor prin intermediul utilizarii indicatorilor de performanta. Masurarea Performantei se preocupa de evaluarea rezultatelor, in timp ce Managementul Performantei cuprinde procesul decizional bazat pe rezultatele masurarii, pentru obtinerea performantei dorite. Indicatorii de performanta reprezinta un instrument de baza in evaluare, comunicand aspecte importante legate in raport cu definirea si realizarea obiectivelor. Masurarea performantei este o necesitate pentru sustinerea sistemului de management al performantei, facilitand intelegerea, gestionarea si imbunatatirea rezultatelor obtinute prin masurare.

 

Beneficiile masurarii

Measurarea performantei este un proces consecvent folosit pentru invatare sustinuta, feedback-ul ajutand la analiza realizarilor si efectuarea de ajustari pe parcursul desfasurarii activitatilor. Este de asemenea folosit pentru a asigura excelenta continua a activitatilor si serviciilor si pentru perfectionare in vederea realizarii misiunii, viziunii si obiectivelor organizatiei. In plus, sistemul de masurare a performantei poate asigura o evaluare echilibrata si sistematica a eficientei operatiunilor organizatiilor din diferite puncte de vedere: financiar, al clientilor si al angajatilor.

Masurarea performantei ofera o perspectiva esentiala pentru imbunatatirea luarii deciziilor in organizatii la toate nivelurile: strategic, operational sau individual. Fiind un proces de masurare complet, acesta se preocupa atat cu colectarea de date asociate unui obiectiv sau standard de performanta predefinit, cat si de analiza datelor. Masurarea performantei poate fi asociata cu un sistem global de management care implica anticipare si urmarirea realizarii conformitatii produsului muncii sau serviciului cu cerintele clientului. In plus, masurarea performantei cuprinde si optimizarea de proces prin cresterea eficientei si eficacitatii procesului si a produsului. rezultat. Aceste actiuni au loc intr-o succesiune continua, permitand aplicarea de optiuni de extindere si dezvoltare a procesului muncii sau a produsului, pe masura ce sunt descoperite si implementate tehnici mai bune.

 

De ce avem nevoie de masurare?

O activitate care nu poate fi masurata, nu poate fi controlata sau gestionata. Performanta masurata, raportata si revizuita periodic, poate fi imbunatatita in mod constient si iconstient, la o viteza accelerata de implementare. Indicatorii de performanta reprezinta un instrument de baza al acestui proces, fiind folositi pentru:

  • Control: ajuta la reducerea variatiilor.
  • Autoevaluare: indicatorii pot fi utilizati pentru a evalua cat de bine decurge un proces, luand in calcul si imbunatatirile deja implementate.
  • Imbunatatire consecventa: identifica sursele defectelor, tendintele procesului, are in vedere prevenirea defectelor si determina eficienta si eficacitatea procesului si a oportunitatilor de imbunatatire.
  • Evaluare de catre conducere: conceptul de baza al masurarii performantei implica planificarea si atingerea obiectivelor stabilite, detectand abaterile de la nivelurile de performanta dorite.

 

Articole asemenatoare

Ai nevoie de ajutor?

Contacteaza un analist!

analyst-image Cristina Tărâţă
Head of Research, The KPI Institute

Va pot ajuta sa gasiti solutii legate de startegie si performanta.

Contact